ES parama naujoms verslo galimybėms

Spausdinti
Narių vertinimas:  / 2
BlogiausiasGeriausias 
Parašyta Penktadienis, 12 birželio 2015

IMG 5849Virginija Jacinavičiūtė

Jau dvidešimt metų Vievyje veikia įmonė UAB „Apvalūs medžio gaminiai“ (toliau - AMG), gaminanti specializuotus apvalius gaminius iš medienos. Įmonės istorija prasidėjo nuo partnerystės su amerikiečių įmone „Saunders Brothers“, kuri atvežė gamybai reikalingus įrengimus ir patikėjo technologijų paslaptis. Ilgą laiką ši įmonė ir buvo vienintelė AMG produkcijos pirkėja. Per dvidešimt metų įmonė vis stiprėjo, gamybos apimtys didėjo, o to rezultatas – antra vieta pasaulyje pagal pagaminamų baldų kaištukų kiekį. Nors įmonei gerai sekasi, tačiau būtina nuolat stiprinti pozicijas esamose ir planuojamose rinkose. „Kad įmonė išsilaikytų, svarbu surasti naujų rinkų ir didinti pardavimus“, - įsitikinęs įmonės direktorius Arnoldas Jonaitis. Pardavimus paspartinti įmonei padėjo iš 2007-2013 ES Sanglaudos fondo gautos investicijos.

Palaiko atsakingą miškininkystę

IMG 4866AMG – viena didžiausių kaiščių, naudojamų baldų detalėms sujungti, gamintojų pasaulyje. Taip pat čia gaminamos apvalios lazdelės, naudojamos vaikiškų baldų, žaislų gamyboje, saldainių ir ledų koteliams, tapymo teptukų koteliai, baldų kojelės, kuro briketai, tekiniai. Produkcijai gaminti naudojama tik lietuviška mediena, labai svarbu tai, kad įmonė laikosi tarptautinės organizacijos Forest Stewardship Council® (Miškų valdymo taryba) principų, kurie propaguoja atsakingą miškų tvarkymą visame pasaulyje. Tokio miškų tvarkymo esmė – nupjautas medis turi būti atsodintas. 90 proc.visos AMG produkcijos yra eksportuojama. Šiuo metu įmonėje dirba 100 darbuotojų iš Vievio, Elektrėnų bei Trakų apylinkių. Pasak direktoriaus A. Jonaičio, darbuotojai įmonėje per mėnesį vidutiniškai uždirba 925 EUR. Per 2013 metus atlyginimo vidurkis augo devynis procentus, planuojama, kad augs ir šiais metais. Direktorius teigė, kad labai trūksta kvalifikuotos darbo jėgos šiame regione, todėl nuolat vyksta vidiniai ir išoriniai mokymai darbuotojų kvalifikacijos kėlimui. Taip pat investuojama į modernius kompiuterizuotus įrengimus, kurie didina gamybos našumą, užtikrina aukštą gaminių kokybę.

Pasinaudojo ES parama

AMG direktoriaus įsitikinimu, siekiant užtikrinti sėkmingą įmonės plėtrą, būtina ieškoti naujų eksporto rinkų. Dalyvavimas tarptautinėse medienos sektoriaus parodose – geriausias būdas susirasti potencialių partnerių, bet tai kainuoja keliolika tūkstančių eurų, tad ne kiekviena įmonė turi galimybių į parodas tokias sumas investuoti. Įmonei AMG tokią galimybę suteikė 2007-2013 finansinių metų ES parama, kuri siekė apie 40 proc. parodai numatytos sumos. Įmonė įgyvendino projektą „Uždarosios akcinės bendrovės „Apvalūs medžio gaminiai“ partnerių paieška bei pardavimų didinimas užsienio rinkose“ ir dalyvvavimui parodose JAV, Prancūzijoje bei Suomijoje gavo dalinį finansavimą. AMG delegacija jau dalyvavo parodoje „International Woodworking Fair“ („Tarptautinė medienos mugė“) Amerikoje bei EUROBOIS (Euro medis) Prancūzijoje. Dar laukia paroda „Habitare“ Suomijoje 2015 m. rugsėjo 9-13 dienomis.

Įmonės direktoriaus teigimu, siekiant įmonės plėtros visuomet turi būti iškeltas tikslas ieškoti naujų rinkų, o kai atsiranda galimybė tai atlikti pigiau, su ES parama, ja pasinaudoti privalu.

Puiki proga pranešti apie save

SAM 2578-1Direktorius A. Jonaitis sako, kad parodose juto didelį susidomėjimą produkcija, tačiau aiškino, kad dalyvavimo parodose reali nauda paaiškės tik po kokių metų. Su keliais galimais partneriais bendravimas užsimezgė, tačiau kol viskas bus suderinta, bendradarbiavimas patvirtintas parašais kontrakte, praeis nemažai laiko. A. Jonaitis ir produkto pardavimo plėtros vadovė Dalia Vilkončienė sako, kad dalyvavimas parodose naudingas keliais aspektais. Pirmiausia įmonė pamato, kokio dydžio rinkoje tenka konkuruoti. Taip pat dalyvavimas suteikia puikią progą pranešti apie save – didinti įmonės ir šalies vardo žinomumą.

Dukterinė įmonė

Amerikoje

Dešimt metų visą AMG produkciją perpardavinėdavo amerikiečių įmonė „Saunders Brothers“, todėl pavadinimas „Apvalūs medžio gaminiai“ užsienyje buvo mažai žinomas. Nors įmonė „Saunders Brothers“ buvo parduota, AMG pozicijų Amerikos rinkoje neapleido. „Apvalūs medžio gaminiai“ Amerikoje įsteigė dukterinę įmonę AMG PIN & Dowel LLC, įsirengė sandėlius, kuriuose laiko produkciją. Šie sandėliai itin pasitarnauja pardavimų didinimui. Pasak direktoriaus A. Jonaičio, JAV įmonės įpratę pirkti „čia ir dabar“ ir nenori laukti, kol produkcija, gaminama Lietuvoje, atkeliaus iki jų sandėlių. Amerikiečiai sakosi nesantys importuotojai, tačiau sužinoję, kad produkcija laikoma sandėliuose Amerikoje, susidomi. Paradoksalu, kad tik pradėjęs savarankiškai ieškoti rinkų AMG vadovas sužinojo, kur konkrečiai buvo naudojama pagaminta produkcija. Plačiausiai Amerikoje apvalūs medžio gaminiai naudojami „Pasidaryk pats“ prekybos tinkluose, ledinukų su pagaliukais gamyboje bei baldų gamyboje. Įmonė AMG iš amerikiečių įsisavino baldų kaiščių, padengtų klijais, gamybą. Kadangi visas klijuotas kaištis yra tolygiai padengtas klijais, tai lemia tvirtesnį sukibimą su paviršiumi nei naudojant paprastus kaiščius ir klijus.

Patikimos įmonės įvaizdis

Dalyvaudami parodose AMG darbuotojai galėjo reprezentuoti savo įmonę. Produkto pardavimo plėtros vadovė D. Vilkončienė sako, kad įmonei patikimumo prideda tai, jog AMG jau daug metų tiekia produkciją pasaulinio žinomumo kompanijai IKEA, kuri yra didžiausia baldų gamintoja pasaulyje bei mažmenininkė, prekiaujanti baldais, aksesuarais, vonios bei virtuvės įranga visame pasaulyje.

Užsieniečiai palankiai įmonę vertina ir sužinoję, kad ji ne tik prekiauja gaminiais, bet ir pati juos gamina, turi lentpjūvę, kurioje ruošiamos lentelės. Šių lentelių įmonė kas mėnesį sunaudoja apie 900 kub. m. Pasak direktoriaus, Europoje jau mažai beliko įmonių, kurios pačios gamintų produkciją, nes dažniausiai perpardavinėja iš kitų žemynų nupirktus gaminius. Daug produkcijos perkama iš Kinijos, tačiau ir šioje šalyje kainos žymiai padidėjo. Visi šie faktai bei nuolatinis gamybos tobulinimas padeda įmonei „Apvalūs medžio gaminiai“ išlikti konkurencingai rinkoje ir pasiūlyti pačią žemiausią kainą.

Esama ir būsima nauda

Įmonės direktorius A. Jonaitis bei produkto pardavimo plėtros vadovė D. Vilkončienė dar nežino, kada investicijos į parodas atsipirks finansiškai, tačiau yra įsitikinę, kad įmonės „Apvalūs medžio gaminiai“ vardą padaryti žinomesnį jiems tikrai pavyko, todėl laukia naujų klientų, kurie parodose susidomėjo jų produkcija. Ši patirtis įmonės deleguotiems į parodą žmonėms buvo naudinga ir nekasdienės komunikacijos atžvilgiu. Teko pasitelkti savo žinias ir patirtį bendraujant su skirtingų kultūrų ir įpročių žmonėmis.

Iš 2007-2013 ES Sanglaudos fondo finansuotasprojektas „Uždarosios akcinės bendrovės „Apvalūs medžio gaminiai“ partnerių paieška bei pardavimų didinimas užsienio rinkose“ dar vyksta, bet nauda įmonės plėtroje yra tikrai matoma, nuoseklus bei kantrus darbas su naujais partneriais tikėtina atneš ir finansinės naudos.

Share
Copyright 2011. Joomla 1.7 templates.