Saugus kelias

Spausdinti
Narių vertinimas:  / 0
BlogiausiasGeriausias 
Parašyta Penktadienis, 27 gegužės 2011

P5180402Dar pernai vasarą vairuotojai, važiuojantys magistraliniu keliu Vilnius-Kaunas, neretai keiksnojo kelyje pasitaikančias gyvenvietes. Esą čia visuomet tenka mažinti greitį, įdėmiai stebėti, kad staiga į kelią neiššoktų koks neatsargus pėsčiasis ar dviratininkas.

Jurgis MONTGIRDAS

Pėsčiųjų vargai

Ne išimtis buvo ir Elektrėnai. Čia daugiausia rūpesčių kildavo dėl autobusų stotelių autostradoje, ypač dėl esančios dešinėje kelio pusėje. Nuo pat ankstyvo ryto į važiuojamąją dalį išbėgdavo pėstieji, išvažiuodavo dviratininkai, tad čia neretai buvo sužeidžiami ir net žūdavo žmonės. Neatsitiktinai Lietuvos Susisiekimo ministerija, Automobilių kelių direkcija, pagrindiniam Lietuvos keliui skiriantys išskirtinį dėmesį, ir sunkmečiu atrado lėšų sutvarkyti šį pavojingą kelio ruožą.

Pirmiausia dar pernai, baigiantis vasarai, autobusų stotelės buvo iškeltos į Elektrėnų miestą. Žmonių „migracija“ per abi kelio puses tebevyko. Žinoma, ne tokia intensyvi, kaip anksčiau, kuomet magistralę kasdien kirsdavo apie 100 žmonių. Kol buvo remontuojamas viadukas per kelią Vilnius-Kaunas, jie ir toliau kirto kelią senoviškai, o tai reiškia, kad išties nesaugiai, per atitvaruose paliktus praėjimus.

Tai prieštarauja vienam esminių automagistralės principų, kad panašių praėjimu viename lygyje negali būti.  Nuo šių metų balandžio buvo įrengta dar viena kliūtis – aukštas metalinis tinklas. Deja, ne visi nori sutikti su sena išmintimi: tiesiai arčiau, aplink – saugiau. Pasak VĮ „Automagistralė“ direktoriaus pavaduotojo M.Rinkevičiaus, šiandien pėsčiųjų judėjimo klausimas išspręstas saugiai – nauju pėsčiųjų taku per viaduką, užtvėrus senuosius praėjimus per magistralinį kelią.

Viadukas

Tai išties patogus tiek vairuotojams, tiek pėstiesiems ar dviratininkams kelio statinys.

Takas kelkraštyje praplatintas iki dviejų metrų, o nuo važiuojamosios dalies atskirtas tvirtomis metalinėmis sijomis. Šiuo metu tvarkoma aplinka,  apsaugant aukštą šlaitą, baigiami montuoti apsauginiai atitvarai.

Greitėjimo juosta

Nepatogi ši vieta lieka tik vairuotojams, netgi tuo metu, kai eismo netrikdo neatsargūs pėstieji. Išvažiuojantiems į kelią Kauno kryptimi kyla  nepatogumų dėl trumpos greitėjimo juostos. Šią problemą Lietuvos automobilių kelių direkcija taipogi pasiryžusi išspręsti. Numatoma viso „mazgo“ rekonstrukcija įrengiant žiedinę sankryžą ir prailginant standartus atitinkančią greitėjimo juostą, tad ir vairuotojams ateityje nebekils panašių rūpesčių išvažiuojant į pagrindinį kelią.

Atitvarai

Automagistralėje neretas vaizdas – sudarkyti metaliniai atitvarai.  Neįmanoma apskaičiuoti tiksliai, kiek žmonių gyvybių išgelbėjo šie iš esmės nesudėtingi kelio elementai. Automobilis, atsitrenkęs į atitvarą, neišlekia į priešingą eismo juostą, išvengiama skaudžių priešpriešinių susidūrimų, kurie paprastai baigiasi tragiškai. Suprantama, automobilis apgadinamas, tačiau vairuotojai, keleiviai paprastai būna saugūs.

„Tačiau tai – brangus „malonumas“. Vien pernai jų suremontuota daugiau nei 3 kilometrai. Sutaisyti vos vieną metrą kainuoja apie 150 litų,“ – sako M.Rinkevičius.

Atitvarai – labai efektyvi inžinierinė eismo saugumo priemonė. Pagal reikalavimus jais turi būti atskirtos priešingos eismo juostos, taip pat aukštesni nei 3 metrų sankasos šlaitai ar pavojingi kelio statiniai.

Kelių direkcijos lėšomis savivaldybės ribose praėjusį mėnesį buvo įrengti atitvarai pavojingose kelio vietose. Kelkraštyje jie atliks savo funkciją, apsaugant vairuotojus nuo galimo nuvažiavimo nuo kelio.

Share

Komentuoti

Už komentarų turinį atsako komentarų autorius. Įspėkite kronikos redakciją, jeigu pastebėsite netinkamus komentarus: kronika@remo.lt


Apsaugos kodas
Atnaujinti

Copyright 2011. Joomla 1.7 templates.