Jungtinėje Karalystėje kaip ir Elektrėnuose: laikraščių pajamos mažėja, įtaka auga

Spausdinti
Narių vertinimas:  / 0
BlogiausiasGeriausias 
Parašyta Penktadienis, 25 kovo 2011

Laikraščių tiražai mažėja visame pasaulyje, išskyrus Indiją. Vis daugiau vartotojų  žinias pageidauja  gauti nemokamai, bet ryšys su skaitytojais šiuo metu yra svarbesnis nei bet kada. Įdomus laikas būti žurnalistu. Laikraščių pajamos mažėja, o įtaka didėja. Kaip neprarasti senų ir surasti naujų pajamų šaltinių? Apie pasikeitusią žurnalistikos praktiką, pasikeitusius santykius su skaitytojais Teisingumo ministerijoje kovo 17 d. seminarą vedė Marc Sands,  buvęs vieno didžiausių Jungtinės Karalystės dienraščių „The Guardian“  marketingo direktorius.

Iš tiesų, Didžiosios Britanijos žiniasklaidos problemos niekuo nesisikiria ne tik nuo Lietuvos, bet ir nuo Elektrėnų.

Popieriniam laikraščiui spausdinti auga išlaidos, vis daugiau vartotojų internete ieško nemokamos informacijos, nes svarbiausiu kriterijumi tampa auditorijos pasiekiamumas. Tačiau kol kas pasaulyje neatsisakoma popierinės versijos, atvirkščiai, dažnai ieškoma pajamų nemokamiems  laikraščiams leisti.

Vienintelis žiniasklaidos viršininkas visame pasaulyje vienas ir tas pats – vartotojas. Jis žino, ko nori, nuo jo priklausys, kuri žiniasklaidos priemonė gyvuos, kuriai teks pasitraukti.

O gyvuos, pasak lektoriaus Marc Sands, tos žiniasklaidos priemonės, kuriose dirbantys žurnalistai mokės kalbėtis su vartotoju, kurie įgis pasitikėjimą, susikurs reputaciją.

Daug seminare buvo kalbama apie komentarus ir jų reikšmę. Lektoriaus nuomone, ateities žurnalistui teks svarbus vaidmuo: valdyti komentarus, kuriuos siunčia skaitytojai, vesti diskusiją, atsakinėti į paklausimus, pasakyti savo nuomonę, galbūt atsiras tik nuomonių leidiniai. Komentarai internete ritasi tokia banga, kurios neįmanoma sustabdyti.

Nors anglai laikomi konservatyviais, pasak  lektoriaus, ten, kaip ir Lietuvoje, atsiranda visokių bepročių, komentaruose kalbančių baisybes.

Tačiau anglai yra liberalūs žmonės ir mano, kad kiekvienas turi teisę pasisakyti, o žiniasklaidos prioritetu laiko pokalbius su vartotoju.  Visus komentarus Didžiosios  Britanijos internetinėje erdvėje leidžiama parodyti, o tik vėliau leidėjas nusprendžia, palikti komentarą ar pašalinti.

Įspūdžiais iš seminaro dalijuosi tuo pačiu tikslu – kalbuosi su skaitytojais. Priežastis tam – svetainėje www.kronika.lt taip pat vyksta diskusijos prie kiekvieno aktualesnio straipsnio, kartais įžeidinėjame vieni kitus – tokia jau mūsų kultūra. Kartais išmintingai pasikalbame, bet, kaip sakė Marc Sands, labai svarbu žurnalistui žinoti, ką galvoja auditorija, jos nuomonė visada svarbi.

Mūsų redakcijai, žinoma, dar teks mokytis palaikyti diskusiją. Svarbu, kad pabuvus tokiuose mokymuose supratome, kad einame teisinga kryptimi.

Tikime, kad visada būsime palaikomi savo skaitytojų, nes stengiamės tobulėti ir mumis galima pasitikėti. To ir reikia ateities žurnalistui ir žiniasklaidos priemonei.

Julija KIRKILIENĖ

 

Share

Komentuoti

Už komentarų turinį atsako komentarų autorius. Įspėkite kronikos redakciją, jeigu pastebėsite netinkamus komentarus: kronika@remo.lt


Apsaugos kodas
Atnaujinti

Copyright 2011. Joomla 1.7 templates.