Geras kelias, kurio nėra

Spausdinti
Narių vertinimas:  / 0
BlogiausiasGeriausias 
Parašyta Penktadienis, 01 spalio 2010
Julija Kirkilienė

Picture_016gdgrdyrdPilypiškių gyvenvietė dabar turtinga kelių. Ne vien todėl, kad neseniai atidarė aplinkkelį į sąvartyną, ne tik todėl, kad per gyvenvietę eina geležinkelis, bet ir todėl, kad tarybiniais metais nuo Sodų gatvės pro Statybininkų gatvėje įsikūrusias įmones Alesninkų žiedo link buvo išasfaltuota niekam nepriklausanti kelio atkarpa. Iš kitos pusės, nuo Alesninkų žiedo UAB „Kelda“ betono ir gelžbetonio gaminių cecho link, taip pat buvo išasfaltuotas kelio galiukas.
O atkarpą  tarp asfaltuotų kelių per laukus sujungė įvairių transporto priemonių  vairuotojai, trumpindami kelią iš Vievio į Pilypiškes.  Dabar tuo niekieno keliu į Pilypiškių gyvenvietę ir iš jos eismas vyksta ne ką mažesnis nei kokiame greitkelyje, taip drumsčiama  Pilypiškių gyventojų ramybė.

Negabūs

Dėl tokio intensyvaus eismo tam nepritaikyta Sodų gatve Pilypiškių gyventojai jau pernai kreipėsi į savivaldybės Saugaus eismo komisiją.  Ši posėdžiavo, posėdžiavo ir nieko išmintingesnio, kaip uždrausti tuo keliu važiuoti UAB „Kelda“  transportui, nenutarė.  Tada UAB „Kelda“  direktorius Vladimiras Šaškovas pažadėjo  eismą  nukreipti  įmonei priklausančiu keliu, per taip vadinamus antruosius vartus. Ir nukreipė. Praėjo metai, per kuriuos V. Šaškovą pakeitė kitas direktorius, ir niekieno keliu vėl pradėjo zuiti Keldos transportas. Negana to, į naująjį aplinkkelį trumpindami atstumą niekieno kelią surado šiukšliavežių, logistikos įmonių vilkikų vairuotojai.  
Nuo sunkiasvorių vibracijos skyla net gyvenamųjų namų sienos, bet tai nerūpi nei UAB „Kelda“, dabar priklausiančiai susisiekimo įmonei „Tiltra Group“, nei įvairių logistikos įmonių, nei savivaldybės vadovams, nei policijai, nei  Vievio seniūnui Zenonui Pukėnui, nei pačiam Saugaus eismo komisijos pirmininkui, vieviečiui Stasiui Voveriui.   Todėl vairuotojai niekam nepriklausančiame kelyje, kur ir jokių kelio ženklų nėra, drąsiai viršija ne tik greitį,  krovinio svorį, bet ir nedengia savo sunkvežimių, vežančių birias statybines medžiagas. O kam laikytis kokių taisyklių, jei  nei kelio ženklų nėra, nei eismą kas kontroliuoja, o ir už kelią mokėti nereikia. Todėl Pilypiškių gyvenvietės  Sodų gatvės gyventojai besistengdami pasislėpti nuo sunkiasvorių, kol kurio nepartrenkė, ir iš niekur nesulaukę pagalbos, kreipėsi į redakciją, kaip į paskutinę instanciją, kaip į ketvirtąją valdžią.
Ir, kaip dažnai būna, ko nesugeba padaryti  valdžia, dirbanti už iš biudžeto mokamą atlyginimą, padaryti tenka  viešosios informacijos priemonėms.

Savo taupo

UAB „Kelda“ savo naujomis sunkiasvorėmis žvyrą perdirbimui į betono ir gelžbetonių gaminių cechą veža iš  Verkšionių karjero. Įmonė turi savo kelią, kurį vadina antrais vartais. Bet savo kelią bendrovė taupo, o Pilypiškių Sodų gatvę laupo. Apie tai redakcija informavo „Tiltra Group“ atstovę spaudai Aušrą Kukelkaitę, kuri tą pačią dieną nuskubėjo į Pilypiškes tikrinti informacijos. Padėtį ištyrusi vietoje, redakcijai atsiuntė tokį atsakymą:
„Mes nuoširdžiai suprantame gyventojų nepasitenkinimą nepatogumais, kuriuos sukelia pro šalį važinėjantis sunkiasvoris transportas. Išties – aplink kaimelį yra labai daug sandėlių bei gamyklų: be „Keldos“ gamybinės bazės, čia įsikūrusios  metalo supirktuvės, automobilių ardymo sandėliai, logistikos centras, žemės ūkio technikos prekybos sandėliai, šalia gaminamas betonas, gelžbetonio gaminiai, metalo konstrukcijos, pakuojamas cementas, vykdomas medienos apdirbimas, gaminami baldai. Visas šias įmones aptarnaujantis transportas važiuoja bendro naudojimo keliu, kuris driekiasi per Pilypiškių kaimelį, ir taip susidaro išties nemažas srautas. Deja, atidaryti keliuko per privačią „Keldos“ teritoriją negalime dėl saugumo, nes tuomet juo važiuoja kitų įmonių transportas, o tai nėra bendro naudojimo kelias. Norėdami išspręsti sunkiasvorio transporto srauto problemą, gyventojai turėtų kreiptis į Elektrėnų eismo saugumo komisiją, kuri galėtų imtis priemonių apriboti sunkiasvorio transporto eismą Sodų gatve ir numatytų kitus kelius, kuriais transportas galėtų pasiekti šalia kaimelio įsikūrusias įmones. „Keldos“ atstovai apie tai jau kalbasi su savivaldybės vadovais – esame pasirengę padėti spręsti kaimo gyventojų rūpestį ir nesinaudoti keliu, jei taip bus nuspręsta.
Dėl birių krovinių: krovinių, vežamų kelių transporto priemonėmis, išdėstymo ir tvirtinimo taisyklės nereikalauja, kad birūs kroviniai būtų uždengti. Tačiau atsižvelgdami į šį gyventojų nusiskundimą, pasirūpinsime, kad mūsų gabenami birūs kroviniai pagal galimybes būtų dengiami“.
Kaip supratote iš atsakymo, UAB „Kelda“ savo kelią taupo, kadangi „atidaryti keliuko per privačią „Keldos“ teritoriją negalime dėl saugumo, nes tuomet juo važiuoja kitų įmonių transportas, o tai nėra bendro naudojimo kelias“, o per Pilypiškių siaurą gatvelę gali važiuoti kas nori ir kaip nori.

Trumpina

Tas niekieno kelias šiuo metu, kaip niekad anksčiau, tapo visų. Šiuo keliu atstumą trumpina šiukšliavežės nuo Alesninkų žiedo per Sodų gatvę sukdamos į aplinkkelį, į sąvartyną, tame kelyje slepiasi vilkikai, įspėti apie transporto inspekcijos pasirodymą autostradoje, tuo keliu UAB „Kelda” kažkodėl įsigudrino vieną dieną už gyvenvietės nelegalioje aikštelėje išversti žvyrą, o kitą dieną jį vėl susemti ir vežti perdirbimui.   Nuo tokio intensyvaus eismo trūko Sodų gatvės gyventojo Viliaus Malakausko namo siena, dėl to jis mano  kompensacijos ieškoti per teismus, bet ką duosi į teismą? Vairuotojai jokių taisyklių nepažeidžia, nes nėra jokių ženklų, o valdininkai už aplaidų darbą nėra teisiami. Dėl to Sodų gatvės gyventojai gyvena gatvėje,  pribarstytoje statybinių medžiagų ir šiukšlių, krentančių iš šiukšliavežių.
Pilypiškių kaimo gyventojai negali suprasti tokio valdininkų aplaidumo. Jų nuomone, užtektų perkasti niekieno kelią, ir į UAB „Kelda“  betono ir gelžbetonio gaminių cechą bei nuo autostrados į naująjį aplinkkelį sukančių vilkikų ir šiukšliavežių transporto srautas sustotų. Važiuoti liktų tik įmonių, įsikūrusių už Pilypiškių, transportas, o tam pilypiškiečiai priekaištų neturi.

Keliai keleliai

Tie reikšmingi Pilypiškių keliai pavojų gyventojams kelia dar ir todėl, kad jie eina per gatves, kurios nėra apšviestos. Stulpai stovi, bet elektros nėra. Dėl to greičiausiai bus kaltas visuotinis taupymas, tik niekam nerūpi, kad tas taupymas gali ne vienam pilypiškiečiui gyvybę kainuoti. Šiomis gatvėmis ne tik gausiai automobiliai važiuoja, bet ir pėsčiųjų daug vaikšto.  Vieni grįžta iš Vievio, kiti – iš traukinių stoties, treti į Vievio kolektyvinius sodus, įsikūrusius už Pilypiškių kaimo, pėsti ar dviračiais keliauja. Tuo keliu ir turistai dažniau keliautų į lankytinas šių apylinkių vietas: Grabijolus, Mitkiškes, Kazokiškes ar kitur, jei savivaldybės vadovai būtų pasirūpinę pastatyti nuorodas. Bet nuorodos  pastatytos tik į naująjį aplinkkelį ir sąvartyną. Pilypiškių gyventojai dėl tokios vadovų nepagarbos čia gyvenantiems žmonėms pasijuto įsižeisti. Sąvartyną gobšūs ponai tik dabar pastatė, tuo užteršdami gražias apylinkes, o legendomis apipintos gyvenvietės, į kurias patekti galima nebent su navigacija,  čia gyvuoja šimtmečius. Aktyvi Pilypiškių bendruomenė vėl mina kelius pas savivaldybės vadovus, pirštu rodydami į kitas savivaldybes, kur gyvenvietėse nuorodos pastatomos į kiekvieną gatvę, ir ragina sekti gražiai pavyzdžiais. Pavyzdžiui, savivaldybės vadovams pilypiškiečiai rodo Lietuvos geležinkelius, kur ir be seniūno, ir be savivaldybės vadovų pagalbos, vien tik gyventojams paprašius, buvo sutvarkyta perėja per geležinkelį. Bet Elektrėnų valdžios net prieš savivaldos rinkimus geri pavyzdžiai neužkrečia.
Share

Komentuoti

Už komentarų turinį atsako komentarų autorius. Įspėkite kronikos redakciją, jeigu pastebėsite netinkamus komentarus: kronika@remo.lt


Apsaugos kodas
Atnaujinti

Copyright 2011. Joomla 1.7 templates.